19 en 20 juli

20 juli 2017 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Woensdag 19 juli:

Vandaag stond een actieve dag op de planning. We zijn Little adam's peak gaan beklimmen. Een klim voor de niet geoefende wandelaar, en zelfs deze vonden we zwaar. Misschien dat we onze conditie in Nederland maar wat moeten opbouwen... De klim duurde ongeveer 2 uur. En we hebben 2 uur lang een prachtige omgeving gehad. Tot we helemaal bovenaan kwamen, hier was het uitzicht meer dan prachtig. En waren er overal om ons heen mooie groene bergen, je kon op enge stenen zitten om een mooie foto te maken. Maar ik zag mezelf al naar beneden kletteren de afgrond in. Dus ik heb het bij een wat veiligere steen gehouden, die voor mij en mijn hoogtevrees al eng genoeg was. Hierna zijn we weer terug gelopen. En stond onze volgende activiteit al weer op de planning. De Ravena waterfalls. We zijn er met de bus heen gegaan. En deze buschauffeurs rijden hier normaal gesproken al alsof hun leven hun niet lief is. Maar in de bergen met haarspeldbochten en open deuren rijden ze nog meer alsof ze dood willen. Lekker de auto voor je inhalen, in de bocht. En dan maar lekker toeteren alsof dat ook maar iets gaat helpen. En dan heb ik 4 keer over mijn rijbewijs gedaan...
De watervallen zelf vielen wel tegen (nou kunnen wij dat makkelijk zeggen omdat we het konden vergelijken met de mooie watervallen van de Filipijnen), en de stenen waren ontzettend glad waardoor het ook weer een hele sport was om niet in het water te vallen. Na een half uur zijn we dan ook weer teruggegaan. Toen we op onze bus stonden te wachten kwam er een aap naar beneden gestormd en gooide wat edelstenen van een stapel die een man verkocht, en rende daarna weer naar boven. Toen we hem met onze ogen volgde, kwamen we er achter dat de boom vol zat met allemaal apen. Ze hebben voor goed vermaakt gezorgd tijdens het wachten.

's Middags zijn we gaan zwemmen in een zwembad. Van een Nederlands gezin hadden we gehoord dat er een hotel was waar je tegen betaling kon zwemmen. We lagen er een half uurtje toen het begon te regenen. En ik had bij ons hostel nog was buiten hangen, dus gingen we weg. Toen we in onze straat kwamen, herinnerde ik me dat ik vanochtend in alle haast de sleutel in mijn zak had gestopt. En je raad het al, de sleutel zat niet meer in mijn zak. In het hostel hebben we alle tassen doorgezocht, maar zonder resultaat. En de eigenaar had geen extra sleutel in het hostel maar een half uur verderop in zijn huis. Terwijl hij daar heen ging zijn wij terug gegaan naar het zwembad om te kijken of hij daar lag. En net toen we weg wilde lopen omdat we hem niet zagen, lag er wat geels: onze sleutel!!! En omdat we hem toch hadden zijn we nog maar even het zwembad ingedoken.

Donderdag 20 juli:

Vandaag stond de wekker voor het eerst deze reis eerder dan 8 uur. Want we zouden onze reis met de trein vervolgen naar Nuwara Eliya. We waren de eerste op het station en konden gelukkig nog een kaartje bemachtigen voor de tweede klas. Daarna zijn we ons ontbijt gaan eten die we voor de helft hebben gedeeld met de zwerfhonden hier. (Er zijn er echt heel veel en ze zien er zo zielig uit). Nadat de trein na een uur vertraging eindelijk aankwam, konden we ook nog aan zitplekken komen.
Verder hebben we vandaag niet heel veel bijzonders gedaan. We hebben een high tea gedaan, en 's avonds wat gegeten. Het is hier ook best wel koud, we zitten op 2300 meter hoogte, en dat zorgt ervoor dat het maar 18 graden is. En nou heb ik 14 kg aan spullen in mijn backpack zitten. Maar niks daarvan is bestemd voor deze koude temperaturen. We zijn ook maar niet te laat weer terug gegaan naar ons hostel. Daar hebben we onze planning aangepast, aangezien we hem al aardig hebben omgegooid. En ik ga lekker vroeg naar bed. Aangezien we morgen weer vroeg op moeten voor de trein.
En dan kunnen we zaterdag eindelijk weer een keer wat langer slapen...