Singapore

6 augustus 2018 - Singapore, Singapore

Voordat ik mijn blog begin wil ik even wat kwijt. Ik schrijf het expres aan het begin van de blog. Anders verpest ik de 'magie' aan het einde.
Afgelopen nacht van 5 op 6 augustus gaat de boeken in als de ergste nacht ooit. Nadat we laat thuis kwamen (dat komt straks aan bod), deden we een bijzondere ontdekking. In een eenpersoonsbed lagen 2 Chineze meisjes. En zo lag dat er in drie bedden. Allemaal diep in coma, maar bij 1 bed stond het nachtlampje aan wat nog vol in mijn gezicht scheen. Ik besloot hem maar aan te laten, voelde er niet heel veel voor om over ze heen te hangen om hem uit te doen. En toen was het half 4... er ging een wekker af, hij ging alleen niet meer uit. Anne, een ander meisje en ik zaten ondertussen rechtop in bed. Beetje hard hoesten en hello riepen hielp niet. Dus besloot het andere meisje hun gordijn open te trekken en te zeggen dat er een wekker afging. Goed hij werd uitgezet. Bijnaaa was ik weer in slaap gevallen toen die wéér afging. Dat meisje weer gevraagd of die af mocht. Nou, dit zelfde ritueel heeft zich zo'n 4 keer afgespeeld. Tot het meisje op een vriendelijke, maar zeer dwingende manier, zei dat ze die wekker uit moesten zetten en dat licht na een nacht ook wel uit mocht. Beide gebeurden. Maar toen gebeurde het weer... Ja nu was mijn grens bereikt. Nadat ik eerst een duidelijk kreet van ongenoegen liet horen liet ik maar van me horen. En vriendelijk, dat was nu wel genoeg gebeurd. Met een boze stem, en mijn beste slaperige Engels zei ik dat het UIT moest. Niet meer 10 keer snoozen, niet onvolledig uitzetten. Uit of gewoon opstaan en weg want; SOMMIGE MENSEN WILLEN SLAPEN OM HALF 4 's nachts!!!!!! Vrienden zal ik er wel niet mee gemaakt hebben. Maar kom niet aan mijn slaap. De wekker ging in ieder geval niet meer af tot half 9 's ochtends. Ik werd er wakker van. Maar de Chinezen liggen een uur later nog steeds te slapen. 😫

Vrijdag 3 augustus
We zijn overdag naar een shoppingmall gegaan waar ze in mijn lonely planet erg lovend over schreven. Als echt shopping fanaat moest ik hier dus heen. Het viel alleen behoorlijk tegen. Toen we doorkregen dat het met de verdieping slechter werd zijn we naar een andere shoppingmall gegaan. Deze was wel leuk. Hierna zijn we naar het hostel gegaan. Ik ben weer heerlijk gaan zwemmen, en ben de tijd kwijt geraakt door een goed boek. Nadat ik weer in de echte wereld was zijn we wat gaan eten. Het was bij een eet tentje waar ik de eerste dag snel voorbij liep omdat het me niet zo aantrok. Maar na goede recensies gelezen te hebben op Tripadvisor gaf ik het toch een kans. En het was heerlijk, zo zie je maar weer dat je niet op uiterlijk moet oordelen.

Zaterdag 4 augustus
Vandaag bestond uit reizen. We zijn met een erg comfortabele bus naar Singapore gereisd. We kwamen rond etenstijd aan. Ons hostel is gevestigd in Little India, beter kan voor mij gewoon niet. Het eten... Ja ik ga hier niet meer tijd aan besteden. Iedereen weet het inmiddels. Luca en Indiaas eten.

Zondag 5 augustus
Vandaag zijn we naar Gardens by the bay geweest. Een groen park midden in de stad. Het park kan je gewoon inlopen maar wij wilden ook nog de overdekten parken, dus daar legde we een nier voor neer. Nee ik overdrijf, maar Singapore is gewoon een stuk duurder dan Maleisië. Het zijn bijna Nederlandse prijzen. Maar goed, Gardens by the bay was gaaf. Hierna zijn we naar ons hostel gegaan en heb ik wat geslapen. Ik wist al dat vanavond laat zou worden... Hierna zijn we wat gaan eten, in Little India natuurlijk. Na het eten zijn we weer naar Gardens by the bay gegaan, in het gratis gedeelte werd een gave lichtshow gehouden. Na deze lichtshow zijn we naar het water gegaan. Hier werd nog een lichtshow gegeven, deze vond ik zelf leuker dan bij Gardens by the bsy.

En toen. Toen heb ik gewacht, wachten, wachten, wachten. Wel bijna 2 uur. Maar toen na 2 uur kwam er iemand heel bekends aangelopen. Felix!!! Felix en Isabella vliegen morgen via Singapore naar huis. We zijn wat gaan drinken op het observatiedek van het Marina Bay hotel. Een prachtig uitzicht met dierbaar gezelschap. We hebben als verassing nog even met onze ouders gebeld. Ze wisten wel dat we elkaar zouden zien. Maar niet dat we zouden bellen. Het was een bijzondere avond. Tijdens mijn 4 reizen heb ik de meest bijzondere dingen mee gemaakt. Van slapen bij locals, balut eten, zwemmen met (walvis) haaien, en de meest fantastische uitzichten. Maar dit was het meest bijzondere van allemaal. Even je grote broer ontmoeten aan de andere kant van de wereld. Wat we van te voren niet gepland hadden.
Voordat we Felix zagen zeiden Anne en ik nog tegen elkaar dat Singapore wel leuk was, maar ook weer niet zo. Maar Singapore heeft een mooie herinnering gekregen. Eentje die geen één ander land heeft. Wat mij betreft gaat 'je broer zien op het observatiedek' op nummer 1 van beste activiteiten in de reisgids. Ik weet alleen niet of veel mensen daar wat aan hebben..

Maar na vanavond krijgt Singapore een dikke 10. Eentje die ik niet in een reisgids kan zetten. Want 'je broer zien op het observatiedek'. Ik denk alleen dat niet veel mensen wat hebben aan die recensie...
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frank:
    6 augustus 2018
    "Maar dit was het meest bijzondere van allemaal. Even je grote broer ontmoeten aan de andere kant van de wereld"..... "Maar na vanavond krijgt Singapore een dikke 10. Eentje die ik niet in een reisgids kan zetten. Want 'je broer zien op het observatiedek"....
    Ik help je deze uitspraken herinneren wanneer 'je grote broer' weer eens een te groot stuk vlees naar je zin pakt, of het laatste beetje van iets opmaakt :-)
  2. Marian:
    6 augustus 2018
    Zo dat is echt bijzonder om daar je familie te ontmoeten, leuk hoor!