Ik weet geen titel

9 augustus 2018 - George Town, Maleisië

Maandag 6 augustus
Vandaag waren Felix en ik allebei nog in Singapore dus die dag hebben we ook nog samen door gebracht. Zij zijn naar ons hostel gekomen, en we zijn wat door Little India gaan lopen om vervolgens daar te lunchen. Na de lunch zijn we naar het strand gegaan en bij een beachclub gaan zitten. Bij de club zat ook een zwembad en we hebben ons vooral hierin vermaakt. Het was rustig in het zwembad, tot broer en zus van Dam erin doken. Het duurde ook niet lang tot de meeste mensen hun bedje weer opzochten... Aan het eind van de middag zijn we terug gegaan. Ik vond het vervelend om weer afscheid te nemen, omdat die dagen heel bijzonder en gezellig waren. Maar tegelijkertijd wist ik ook dat het heel speciaal was dat we die dagen samen door hebben kunnen brengen. Een herinnering om in te lijsten.

Dinsdag 7 augustus
Vandaag zijn we terug gaan reizen naar Kuala Lumpur. De reis duurde 3 uur langer dan gepland, maar de bus was comfortabel. Verder hebben we deze dag niet meer veel gedaan.

Woensdag 8 augustus
Weer een dag die bestond uit reizen, weer een reis die langer duurde dan gepland. We zijn naar Penang gegaan. Een eiland dat tegenwoordig geen eiland meer is omdat het met een grote brug verbonden is met het vaste land. We hebben onze spullen gedropt en zijn gelijk een massage gaan nemen. Het was weer heerlijk en ook hard nodig. Op de weg naar huis kwamen we langs een gezellig straatje en kwamen we bij een Mexicaans restaurant waar we heerlijk hebben gegeten.
De volgende reis gaat naar Mexico, want de obers waren niet normaal knap!!!

Donderdag 9 augustus
De geur van riool, een mix van allerlei etensgeuren die samen niet goed gaan, een ondefineerbare geur, en de geur van uitlaatgassen. Door die mix weet ik dat we dieper het land in zijn gegaan. De geur van Azië. In KL was de geur er niet, daar is het ook een stuk moderner. Maar in Penang ruik je het duidelijk. Ondanks dat het niet de meest lekkere geur is kan ik er wel van genieten. De geur gaat namelijk gepaard met het authentieke. En dat blijft toch het leukste.

's Ochtends zijn we met de bus naar een tropical fruit farm geweest. Niks moderne metro's die om de 4 minuten aankomen, en waar je op internet de tijden en haltes kan vinden. Nee, je enige middel hier is je mond, vraag en gij zult weten. Of kijk even verward rond en er staan 5 mensen om je heen die je graag de weg wijzen, top mensen! De fruit farm was erg leuk. We kregen een rondleiding en konden vervolgens verschillende soorten fruit proeven. Toen we klaar waren werden we met een busje naar beneden gebracht. De bus kwam er bijna aan en anders moesten we 3 uur (!!!!) wachten op de volgende. Gelukkig hebben we hem gehaald.

Hierna hebben we een ticket voor de ferry van morgen gekocht. Iets waar ik al de hele week tegen op kijk. We gaan naar Langkawi en de tocht duurt 3 uur. Het schijnt dat de mensen met de sterkste maag die nooit zeeziek zijn hier 3 uur lang aan het kotsen zijn. En ik heb geen sterke maag en ben vrijwel altijd zeeziek... Ik bereid me dus ook voor op de rest van de dag in mijn bed liggen.

Na de kaartjes zijn we naar de streetart van Georgetown gegaan. Geweldige straatjes! Hier is het échte authentieke. Oude, karaktervolle huizen, traditionele winkeltjes. Maar af en toe ook opeens een modern café waar ze cupcakes verkochten, iets minder authentiek. Maar goed, we gingen hierheen voor de streetart. En dat was echt gaaf. Ik zal de foto's toevoegen.

En nu gaan we weer lekker eten bij het Mexicaanse restaurant. Aangezien ik niet denk dat we dat deze reis nog tegen komen en we het allebei echt lekker vonden. En ik heb honger dus bij deze is de blog klaar.

Liefs

1. Anne:
    9 augustus 2018
    Beste titel ooit! Hoe kom je er op..
  2. Mama:
    9 augustus 2018
    Leuke blog weer Luca.
    Ik heb genoten van je verhaal.
    Sterkte morgen op de boot
    Kus mam
  3. Jurgen:
    10 augustus 2018
    Cuba beli tablet perjalanan.
    Nasib baik dengan belayar. Jika tidak akan dikenakan jiran anda