Amerika dag 8

6 mei 2024 - New York City, Verenigde Staten

Vanochtend stond er een wekker en konden we niet zo rustig aan doen als de afgelopen dagen. We gingen namelijk op pad! Om 9.15 uur moesten we op Broadway voor de Macdonalds staan en daar zou een bus ons oppikken. Nu vragen jullie je natuurlijk af waar die bus ons heen zo brengen. Nou mensen, deze bus bracht ons naar de hemel op aarde. Nee, het was helaas niks met mokken (dat zou de echte hemel zijn en geen hemel op aarde) het was een shoppingoutlet!

Het was ongeveer een uur rijden met de bus. Het zou erg gezellig zijn geweest om met Frank te kletsen. Jullie zien het goed staan: 'zou'. Frank had zijn oortjes meegenomen en ging naar muziek luisteren. Erg fijn ook dat hij bij het vertrek uit het hotel mij ervan op de hoogte had gesteld die mee te nemen, zodat ik de mijne ook mee kon nemen. Not.
Na driekwartier (eindelijk eens een reis die voorspoedig verliep) kwamen we aan. Meer dan 200 winkels shoppleizer. Frank liep van tevoren wat te mopperen en 'ik neem m'n boek mee en ga daar gewoon ergens zitten lezen'. Maar vervolgens liep hij ook door de winkels op zoek naar de beste koopjes. Dus mochten jullie hem horen klagen, dat zijn leugens.

Het jammere van vandaag was het weer. Het was 10 graden en een hoop regen. Wat een verschil met de 32 graden die we vorige week in Washington hadden. Desalniettemin was het wel prima weer voor de outlet.
We hebben een hoop gekocht: schoenen, (onder) broeken, tas en shirtjes. Voldaan gingen we weer terug.
En toen werd het leuk. We gingen met de bus terug. Frank vertelde op de heenweg al dat zijn oortjes bijna leeg waren. Op de heenweg zat ik een beetje in m'n eentje voor me uit te staren. En nu zou ik hem terugpakken door hem in zijn eentje voor zich uit te laten staren. En nu denken jullie: 'huh, Luc. Je had toch niks mee? Wat ging je dan doen?'. Slapen lieve mensen, ik ging weer lekker slapen. Driekwartier lang heb ik naar de binnenkant van mijn ogen gekeken om vervolgens als herboren wakker te worden. Helaas duurde de terugreis 2 keer zo lang als de heenreis dus moest ik toch nog 3 kwartier met Frank kletsen.

We zijn direct naar ons hotel gegaan. Om met al onze 35 tassen in een restaurant aan te schuiven vonden we niet zo'n goed idee. We voelden ons al bezwaard dat we een hele coupe van de metro in beslag namen. Dus we besloten om de spullen eerst in het hotel te zetten. Dichtbij ons hotel zijn we vervolgens gaan eten bij een Japans restaurant. Heerlijk! Frank had een hele zoute Japanse kippensoep als voorgerecht en ik een paar stukjes sushi. En als hoofdgerecht hadden we allebei beef terriyaki. In Nederland word ik altijd belachelijk gemaakt omdat ik zogenaamd niet goed met stokjes kan eten. Maar ik heb toch mooi de hele maaltijd (inclusief de rijst) met de stokjes gegeten. Frank daarentegen was de enige in het restaurant die met bestek at. Dat bestek moesten ze denk ik halen bij de buren want ze keken hem aan alsof hij gek was.
En dat was alweer de zondag.
Er is nu officieel een week voorbij. We gaan deze laatste dagen nog even flink genieten!

Stappenteller: 17736

Liefs

1. Jolanda:
    6 mei 2024
    Heerlijk geshopt.
    En Japans gegeten. Zalig hoor.
    Op naar een nieuwe mooie dag.
    Kus mam

Jouw reactie