Reis (?) 5.0

9 maart 2019 - Zoetermeer, Nederland

'It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting' -Paulo Coelho

Bedankt Paulo voor het verwoorden van mijn gedachten. Een droom die uitkomt maakt het leven op meerdere manieren interessant. Allereerst komt er een droom uit die ik al jaren heb. Maar ik vind deze droom ook zo spannend dat ik er bijna van in mijn broek poep. Ook dat maakt het leven interessant. Het hoort er allemaal bij. Ik denk dat jullie begrijpen dat ik probeer een nieuwe reis aan te kondigen. Wellicht op een hele bijzondere manier, maar deze reis is ook heel bijzonder.

Uiteraard zijn er al meerdere dromen uitgekomen. Als kind kreeg ik een Baby Born die ik al heel lang wilde. (Mijn ouders lieten me daarvoor wel eerst poepen op het potje). Vele poppen en knuffels volgde (je zou bijna denken dat ik bij elke drol een pop kreeg). Ik leerde ook dat sommige dromen niet uitkomen. Jamie van de basisschool is nooit verliefd op me geworden, en we zullen nooit gaan trouwen. Maar mijn grootste droom kwam uit op mijn 16e. Uiteraard weten jullie dat ik daarmee Zuid-Afrika bedoel. En daarna kwam de droom om alle landen ter wereld gezien te hebben. Ik kan jullie vertellen dat dat niet de droom is waar ik het nu over heb.

Nou ik zal eens wat duidelijker worden. Net zoals Marokko wil ik deze reis ook geen reis noemen. Maar ik ga het ook geen reisje noemen, want dat is het ook zeker niet. Deze reis ga ik resideren noemen. Sommige nerds weten nu misschien waar ik het over heb. Maar er zullen ook mensen zijn die denken; Luc je bent nog steeds niet duidelijk. WONEN MENSEN! RESIDEREN= VERBLIJF HOUDEN. Oftewel gewoon wonen.
Het is in mijn blogs al vaker naar voren gekomen dat ik graag eens voor een langere tijd in het buitenland zou willen wonen. En die kans heb ik nu gekregen, in de vorm van een stage.

School geeft ons de kans het eerste half jaar van het derde studiejaar stage te lopen. Je bent er vrij in om zelf een land te kiezen. Mits de stage aansluit bij de opleiding. Uiteraard kies je dan niet voor een stage in België. Al hadden mijn ouders dat waarschijnlijk een stuk fijner gevonden. Maar als je gaat, ga dan goed.
In eerste instantie was ik er heilig van overtuigd dat ik naar Tanzania zou gaan. Maar het aanmelden stelde ik maar uit, en na 10 paniek belletjes naar vriendinnen, begon ik me te bedenken dat dit misschien toch niet was wat ik wilde. Maar toen als een teken van dezelfde hogere macht die mij overal laat slapen, kreeg ik een vacature voor mijn neus. Eentje die me geen paniek belletjes liet plegen. Een vacature naar... Zuid-Afrika. Deze vacature kreeg ik vanuit school aangeboden, waardoor ik er een fijner gevoel bij kreeg.
En sinds vandaag zijn de tickets geboekt. Van 28 augustus t/m 21 januari WOON ik in Zuid-Afrika. Ja, inderdaad. Kerst met 30 graden, op een mooi strand of in de wijngaarden. Wat wil een mens nog meer?