23, 24 en 25 juli

25 juli 2017 - Sigiriya, Sri Lanka

Zondag 23 juli:

Over vandaag valt niet heel veel te vertellen. Met nog 4 andere Nederlandse meisjes hebben we een taxi gedeeld naar Sigiriya, aangezien dit goedkoper was om met z'n tweetjes met de bus te gaan (wat eigenlijk ook geen geld kost). Na de reis zijn we doorgegaan naar een heerlijk zwembad.

Maandag 24 juli:

Vandaag stond een actieve dag op de planning. Onze wekker stond om 7 uur, en na een goed vullend Sri Lankaan ontbijt gingen we op pad. We zijn naar The Pidurangala Rock gegaan. Dit is het alternatief van The Lion Rock. Dit was de ergste klim ooit. Dat het zwaar zou worden wisten we al aangezien we er tijdens The Little Adam's Peak al achter kwamen dat onze conditie ruk is. Dit was in het begin ook zwaar. Al die trappen omhoog in de intense hitte, we zijn bewust vroeg in de ochtend gegaan om de ergste hitte te vermijden, maar het was alsnog warm. De trappen waren erg, maar daarna werd het hels. We moesten tussen/over/onder/langs allemaal rotsen. Wat bijna niet te doen viel, ik heb daar al doodsangsten uitgestaan. Toen we eindelijk boven waren, waren die angsten nog niet weg. Aangezien we ontzettend hoog zaten. Ik heb eerst iets van 10 minuten veilig gezeten op een wat veiliger plekje. En na de 10 minuten durfde ik pas van mijn plekje af te komen om van het mooie uitzicht te genieten. Sorry, om van een vreselijk mooi uitzicht te genieten. Het was de hele klim wel waard, ik had het zeker niet willen missen. Maar daarna moest ik wel weer naar beneden, met trillende beentjes de rotsen weer betreden. Maar ik heb het overleefd!!!
Na de klim hadden we het zo warm dat we besloten nog een paar uur bij het zwembad te liggen. En na het zwembad was het tijd voor onze grote droom, tijd voor hetgene wat op menig bucketlist staat; wilde olifanten spotten. We hadden een ontzettend gave jeep die we deelde met de 2 Nederlandse meisjes waarmee we ook elke keer de taxi delen.
Op een gegeven moment waren we in het park, en toen we een stukje hadden gereden kwamen we aan bij een drinkplaats waar minimaal 50 olifanten stonden. Nadat we hier een tijdje hadden gestaan gingen we weer verder. Niemand van ons dacht dat we ze nog beter gingen zien. Tot we op een gegeven moment iets van 5 meter van een olifant verwijderd waren. We hebben onze ogen uitgekeken, en het heeft al onze verwachtingem overtroffen.
Na de safari zijn Iris en ik nog wat gaan eten, het eten was weer geweldig. Er was ook een klein jochie dat daar wat rondliep, zijn ouders werkte in het restaurant. Hij kwam bij ons zitten en ondanks dat we totaal niet dezelfde taal sproken hebben we een ontzettende lol gehad.

Dinsdag 25 juli:

Vandaag hebben we niks anders gedaan dan aan het zwembad liggen, een hele dag rust is heerlijk. En dat hadden we ook echt even nodig. En bij het zwembad hebben we ook genoeg entertainment, zo vinden aapjes het heerlijk om oom te zwemmen. Ach die beesten hebben het natuurlijk ook warm...

Liefs

P.S. het muggenspul werkt! Er is er in al die dagen maar 1 bij gekomen!!!

1. Marian Takken:
    25 juli 2017
    Zo echt te gek om de olifanten van zo dichtbij te zien! Veel plezier nog! Gr
  2. Jolanda:
    26 juli 2017