How to travel in Sri Lanka

28 juli 2017 - Trincomalee, Sri Lanka

Hoooi

Vandaag gaan we het wat anders doen. Lees en gij zult weten.

Tips;
Voor vertrek:
- Als je moeder je 5 regenponcho's mee geeft, haal er dan weer 3 uit je tas. Want zelfs met een zware regenbui gebruik je ze niet.
- Als je vervolgens ook 2 pakjes cup a soup mee krijgt, zeg dan heel duidelijk NEE. Want met al dat goddelijke eten hier, kijk je niet om naar je cup a soup.
- Als je al je spullen hebt ingepakt, en je hebt nog plek over, stop er dan geen extra spullen in. Ik herhaal: stop er geen extra spullen in. Want dat heeft het resultaat dat je elke dag 14 kg met je meesleept, en moeite hebt alles er weer in te krijgen.
- Koop geen eigen merk zonnebrand van de etos in een spuitbus. Na 2 keer gebruiken zit de spuit verstopt en komt er niks meer uit.
- A merken zijn hier duur. Een pot Nutella kost 5 euro en een bus Pringles 3.50. Dus als je niet zonder kan, dan is het verstandig die lege plekken in je backpack met Pringles en Nutella op te vullen.

Tijdens de reis:
- Zorg dat je voor de eerste dagen deet mee hebt. Maar zodra je hier citronella spul ziet (er naar vragen kan ook) koop het dan gelijk. Want het spul is magisch!!! Muggen blijven ver bij me uit de buurt.
- Als je een muggenbult hebt vraag dan naar spul tegen de jeuk. Je krijgt een soort van tijgerbalsem en ook dit spul is magisch, de jeuk verdwijnt.
- Vertrouw de locals, zij zorgen ervoor dat je reis geweldig wordt en laten je dingen zien die je zonder hun niet zou zien. Wantrouwen verpest je eigen reis... En deze mensen zijn zo behulpzaam en vriendelijk.
 - Vertel ze dat je een student bent. Want ze weten dat studenten 'arm' zijn en zullen minder vragen dan wanneer je zegt dat je werkt.
- Ga niet in je hotel in je eigen kamer zitten, ga op een terras zitten bij het hotel. Je ontmoet de meest geweldige, diverse mensen. Die overal en nergens vandaan komen.
- Als je door gaat reizen, zorg dan dat je een lange broek aan hebt!!!! De stoelen zijn hier allemaal van plastic. Zodra je na 3 uur opstaat dan laat je je opperhuid achter op de stoel.
- Koop een plaatselijke simkaart als je nog contact wil met thuis. De wifi doet het vaker niet dan wel.
- En vooral: genieten! Sri Lanka is zo'n divers land. En elke dag is weer anders dan de dag ervoor. Wij zitten nu op de helft van onze reis, en de tijd vliegt voorbij. De reizen met worldmapping zouden er nu al op zitten. Maar gelukkig hebben we nog 2 weken. Tenzij ik hier blijf...

P.S. ik hoop ergens deze dagen de foto's erop te kunnen zetten. Maar de wifi moet er zin in hebben.