Dag 3 & 4

26 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Daar is die, de blog na de eerste indrukken. Gelukkig zijn het goede indrukken.

Woensdag 25 juli en donderdag 26 juli
De nacht hebben we redelijk doorstaan, na 's nachts wakker te zijn geworden vielen we allebei ook wel weer binnen een half uur in slaap. Het leek een goed begin van een jetlag vrije reis. Om 12 uur hadden we het vliegtuig richting Kuching. Eenmaal aangekomen hebben we een Grab geregeld (uitvinding van de eeuw) en zijn we naar ons hostel gegaan. Hierna zijn we gelijk rond gaan lopen in Kuching en waren daar eindelijk de eerste echte indrukken. En die waren goed, het is best een ontwikkeld land, vriendelijke mensen en goedkoop. Tegen het begin van de avond hebben we een tocht gemaakt over de rivier. Hierna zijn we gaan eten. HET moment waar ik naar uit keek. Het eten van Maleisië is op elke site, elk reisboek en elk persoon de hemel ingeprezen. Het viel tegen, nou kan het heel goed dat wij gewoon een verkeerd tentje hebben uitgekozen. Dus we houden nog hoop.

Toen zijn we terug gegaan naar ons hostel. We waren allebei moe dus zijn vroeg gaan slapen. Toen ik wakker werd was ik ervan overtuigd dat het al ochtend was en de wekker wel bijna zou gaan. Maar helaas, de jetlag heeft me weer te pakken. Het was half 1 's nachts en ik voelde me alsof ik 10 bakken koffie op had. Gelukkig was Anne ook wakker en hebben we een potje kaart gespeeld. Totdat we uiteindelijk rond 4 uur weer in slaap vielen. Toen de wekker een kleine 4 uur later afging voelde ik me alsof de 10 koppen koffie dubbel zo hard weer waren uitgewerkt.

Vandaag zijn we naar het bako nationaal park geweest. We hoopte om neusapen te spotten maar helaas hebben ze hun neus niet laten zien (bedankt Anne voor deze leuke woordgrap).
Grappig hoe NL met 37 graden code geel krijgt en 'we moeten ons vooral niet teveel inspannen'. Hier is het ook 37 graden en zijn we een hele hike gaan doen door het park. Het zweet stroomde dan echt overal (echt het stroomde). Maar het was gaaf en we hadden een mooi uitzicht.
Nu zijn we gedoucht, dat is nog nooit zo hard nodig geweest. We relaxen na alle drukke dagen even wat in de kamer en gaan dan wat eten. We hopen dat de jetlag vannacht niet om het hoekje komt kijken.

Liefs

Muggenbultenstand: 0

1. Jolanda:
    Leuke blog weer Luca.
    Ik kijk alweer uit naar de volgende.
    Liefs mama
  2. BUURMANNETJE:
    26 juli 2018
    Luuk, hou je ons vooral op de hoogte van je bijzondere eet ervaringen-)))))
  3. BUURMANNETJE:
    26 juli 2018
    Leuk weer je reisverhalen! Veel plezier!