Maleisië

24 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na heel wat uren zijn we aangekomen!!!
En jullie weten het: we beginnen bij het begin.

Het afscheid... ik keek er alweer tegenop want ik ben er vreselijk slecht in. Maar ondanks de tranen ging het eigenlijk best goed. Dat komt ook omdat ik er dit jaar meer vertrouwen in heb dat ik het kan, vorig jaar heb ik het namelijk ook geflikt.

Helaas kwamen we er bij het inchecken achter dat we alleen de laatste vlucht naast elkaar zaten. Tijdens de lange vlucht van 12 uur (ja dat is behoorlijk lang) zaten we allebei aan de andere kant van het vliegtuig. En natuurlijk had ik het weer getroffen met mijn plek... Ik heb ervaren dat karma wel degelijk bestaat. Vorig jaar schreef ik dat er een rij voor ons een baby zat die bleef huilen. Dit jaar liep ik naar mijn stoel toe en zag ik een stel zitten met een baby. En helaas zat het hele vliegtuig echt propvol (zelfs overboekt) en konden we niet regelen dat ik naast Anne kwam te zitten.
De baby was 5 maanden, volgens vader huilde ze nooit. Dat is net zo iets als zeggen dat je hond nooit bijt net nadat die een chiuaua in stukken heeft gescheurd. En ja hoor, de eerste uren van de vlucht heeft ze haar goude keeltje duidelijk laten horen. En nou ben ik laatst naar de dokter gegaan omdat m'n oren verstopt zaten, maar ik wensde op dat moment dat ik dat niet had gedaan. Gelukkig is ze de uren daarna gaan slapen als een engeltje. Ik dus ook. Ik denk dat ik maar 5 uur bewust heb meegemaakt, de overige 7 uur lag ik in een diep coma.

Na de vlucht van 12 uur hadden we een overstap en hoefde we nog maar 1 uur te vliegen. Dit was wel de minst fijne vlucht van allemaal, wat ook kan komen omdat we erg moe waren.

Aangekomen op het vliegveld hebben we de backpacks opgehaald, geld gepind en een simkaart gekocht. Daarna werden we door ons hostel opgehaald. Een eerste indruk heb ik nog niet. Het is donker en we zijn gelijk naar ons hostel gegaan en ik ga zo douche en slapen. Morgen vliegen we verder naar Kuching (we vonden dat we nog niet genoeg hadden gevlogen). En dan is er tijd voor de eerste indrukken.

Liefs

1. Marian Takken: