De laatste dagen van het mooie Sri Lanka

7 augustus 2017 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Zo, daar ben ik weer eens. Het is een hele tijd geleden dat ik heb geschreven. En dat kwam vooral omdat ik erg aan het genieten ben. En ook omdat we een paar dezelfde dagen hadden, dus daar viel niet heel veel over te schrijven. Maar ik zal eens samenvatten wat er de afgelopen anderhalve week gebeurd is.

27 t/m 30 juli
We hebben veel dagen aan het strand gehad, waar we van alles hebben gedaan. We hebben gesnorkeld, maar dat viel wel een beetje tegen. Dat kan ook zijn omdat we verwend zijn en de onderwaterwereld van de Filipijnen met eigen ogen hebben gezien. Dat kan denk ik niet meer beter worden... Maar, we zijn wel weer in 'contact' gekomen met een wild dier; een haai. Van het soort waardoor Freek Vonk is gebeten, die Freek heeft zich gewoon aangesteld want dat beest deed niks. We hebben hier ook elke dag regen gehad, terwijl het juist aan het zuiden het moesson seizoen is. (Daar hebben we geen druppel regen gezien). Elke dag konden we zeggen wanneer het half 3 was, want dan barstte het los. Dat was iets minder, maar het hoort erbij.

31 juli t/m 3 augustus

Ook dit waren weer stranddagen, maar dan met een hele andere sfeer. Een super gezellig straatje met allemaal winkeltjes en je kon er ook surfen. Dat heb ik niet gedaan, het kost wel wat geld, en ik heb geen evenwicht en het leek me niet super leuk. Ook hebben we deze dagen veel gereisd, als je alles bij elkaar optelt denk ik dat we wel aan 15 uur kwamen in die 4 dagen. Ook heb ik na 3 weken reizen, backpack meeslepen, gekke bedden, en van alles te hebben beklommen, een heerlijke massage genomen. Was prettig.

4 augustus t/m nu

Dit waren de geweldige dagen. We zijn terug gegaan naar Unawatuna, waar ik het aan het begin van de vakantie heerlijk heb gehad. En ook de afgelopen 3 dagen daar waren geweldig. Als ik ooit in Sri Lanka ga wonen, dan woon ik daar. We hebben wat souvenirs geshopt hier. En ik heb een Sri Lankaanse kookles gevolgd!!! En het smaakte precies hoe alle Sri Lankanen het maken. De recepten blijven geheim... Maar wie wilt mag een afspraak maken (met m'n ouders, het blijft toch hun huis...) en dan zal ik alle curry's maken die ik heb geleerd.

En vandaag hebben we voor het eerst deze vakantie een hotel geboekt!!!  Al die luxe zijn we niet meer gewend. Overigens waren we ook de enige met een backpack. Maar kom op, wie reist er nou ook met een backpack?
Het hotel is heerlijk. Een heerlijk bed die ik tijdens een middagdutje al heb getest, een heerlijke douche, een heerlijk zwembad en heerlijk eten. Een mooie afsluiter. Want ja, helaas is onze geweldige super fantastische reis aan z'n eind gekomen. Morgen hebben we nog 1 nacht in Negombo. En de volgende nacht zitten we op t vliegveld, checken we in, en gaan we de lucht in. Om vervolgens thuis te komen na 4 weken, met een tas vol ervaringen, souvenirs, currykruiden (hopelijk barst het zakje niet), vuile was en mooie vriendschappen die gedurende de reis zijn gemaakt. Ergens ben ik er wel klaar voor. Ik heb alles gezien en gedaan wat ik wilde. Maar ergens ben ik er ook niet klaar voor, maar ik denk dat ik nooit klaar ga zijn voor Nederland met aaaaaaal de regels, met de dagelijkse ritmes en de sleur waar je in terecht komt. Dus misschien is de enige oplossing om ooit, ooit op een dag weg te gaan en nooit meer terug te komen. Wie weet.

Liefs

P.S. ik denk dat de muggenbultenstand rond de 50/60 is gekomen.

1. Jolanda:
    7 augustus 2017
    Leuke blog weer moppie.
    ik kijk ernaar uit om je donderdag weer in mijn armen te sluiten.
    kus mam
  2. Tilly:
    8 augustus 2017
    Mooie verhalen weer Luca, en erg leuke foto's. Wat heb je weer veel meegemaakt. Wij wensen je een goede terugvlucht. En .... voor het testen van de curry's schrijf ik me bij deze vast in
    xx Nico en Tilly