Reis nummer 4

2 februari 2018 - Zoetermeer, Nederland

Een blog van mij, dat kan maar één ding betekenen. Het is niet omdat ik het leuk vind om te schrijven over school. Het is ook niet omdat ik op dit moment een geweldige reis maak, helaas. Het is wel omdat er de afgelopen week hele leuke vorderingen zijn geweest die ik maar al te graag met jullie deel. We beginnen met het leuke nieuws. Ik heb woensdag namelijk te horen gekregen dat ik in april mee mag naar Lissabon met school. Ze wilde mij belonen voor al mijn harde werk en goede resultaten. Nee grapje, ik was gewoon 1 van de 24 lucky bastards die is ingeloot. Dus Lissabon kan ik dit jaar van mijn lijstje halen.

Je zou denken dat er geen leuker nieuws kan zijn, maar jawel. Vorig jaar, 2 februari 2017, deelde ik het geweldige nieuws dat ik naar Sri Lanka zou gaan. Vandaag 2 februari 2018 deel ik het geweldige nieuws dat reis nummer 4 geboekt is.
Om 13.30 liep ik met Anne het reisbureau in, vol enthousiasme. Ik had geweldige tickets gezien voor een mooie prijs, echter waren de prijzen die het reisbureau ons liet zien vier keer zo duur. Ik bedankte ze vriendelijk voor hun tijd. Maar zo koppig als ik ben, was ik niet van plan meer te betalen dan de prijs die ik redelijk vond. Dus op naar het volgende reisbureau (onder het mom van niet geschoten is altijd mis). Qua prijzen konden zij ons ook niet heel veel beter bieden. Maar ze waren wel behulpzaam en we wisten waar we nu wel voordelig onze tickets konden boeken. Dus in Anne haar raceauto scheurde we naar huis. En ook daar duurde het even voordat het lukte. Een slome laptop, het invoeren van het verkeerde huisnummer en gedoe met een creditcard vertraagde de boel. Tot we ein-de-lijk geboekt hadden... Over 170 dagen vliegen wij naar Maleisië! En omdat we er toch zijn pakken we Singapore en Brunei ook mee.
Deze reis is extra leuk omdat Anne met mij mee gaat, ik denk dat ik haar wel de trouwste lezer van mijn blog mag noemen. En nu maakt ze deze zomer live mee wat ik beschrijf in mijn blogs (Hee An, anders ga jij vloggen?). Voor Anne wordt het haar eerste reis. Dus dit maakt het wel spannend. Gelukkig heeft ze dezelfde lengte als de meeste Aziaten, dus het kan niet anders dan dat ze zich snel thuis gaat voelen.
Wij gaan alles regelen, zoals bloedzuigersokken (ja die bestaan echt). En dan is de volgende blog over 170 dagen vanuit Maleisië geschreven!

Liefs

1. Herma:
    3 februari 2018
    Wat ontzettend gaaf!! Veel plezier met je voorbereidingen!! Liefs Floor en Herma
  2. Tilly:
    3 februari 2018
    Mooi nieuws Luca. 170 dagen is niks, dus geniet vooral ook van de voorpret ! Ik kijk weer uit naar je berichten. xx