Reis nummer 3

2 februari 2017 - Zoetermeer, Nederland

Hooooi,

Na ruim een half jaar schrijf ik weer een blog. Niet omdat ik zo'n spannend dagelijks leven heb hier in Nederland. Ik doe, net als zo'n beetje de rest van Nederland, hier mijn ding. Ik ga naar school, werk en probeer ergens nog een sociaal leven te hebben.

Ohja, ik wilde wat vertellen. En nu vertel ik alsnog iets over mijn oh zo boeiende dagelijkse leven. Maar ergens in dat dagelijks leven is wat leuks gebeurd. Er is een nieuwe vakantie geboekt!! Het heeft even geduurd. En vele opties zijn langsgekomen. Denk aan: welk land (tja dat is toch wel de belangrijkste optie), met wie, hoe lang, welke periode, georganiseerd of niet en ga zo maar even door. Maar uiteindelijk is er een keuze gevallen. Maar toen was er nog 1 obstakel: mijn rijbewijs. Dat heeft best even geduurd... En als ik nog een keer was gezakt, zou ik deze reis niet gaan maken. Maar gelukkig heeft het CBR hun grootste fout ooit gemaakt, en heb ik hem nu wel binnen. Goed dat is wel een leuk ding uit mijn dagelijks leven, maar ik praat er wel lekker omheen.

Toen ik hem gehaald had was Iris de eerste die ik dat liet weten, want ik ga samen met Iris op reis! Ik heb haar leren kennen in de groep van de Filipijnen. En er is een hele fijne vriendschap ontstaan en gebleven. (overigens ook met de andere kamergenoten, 1 keer in de 2 maanden spreken we af, en het is een vriendschap die nooit meer over zal gaan) Iris en ik zijn wel een beetje hetzelfde, en misschien nog belangrijker, we hebben allebei de diepgewortelde liefde voor het reizen. En we zijn nu al helemaal verliefd op het land waar we heen gaan.

Misschien wordt het tijd om de bestemming dan maar te onthullen. Onze reis gaat naar het prachtige Sri Lanka. Waar wij 4 weken lang gaan genieten en dingen gaan ontdekken. Weer een nieuwe cultuur mogen leren kennen, nieuwe dingen mogen zien, mogen horen en nog belangrijker: nieuwe dingen mogen proeven. Ze eten daar veel curry, dat klinkt nu al beter dan het Filipijnse eten.

Tot over 160 dagen in Sri Lanka!

1. Marian Takken:
    2 februari 2017
    Onwijs leuk, kijk nu al weer uit naar je reisverslagen! Ik denk dat er weer heel verel moois te zien is en te beleven